lovemymuscles.blogg.se

Om kärleken till träning och hälsa med allt vad det innebär.

Baksmälla...

Publicerad 2013-10-21 15:01:00 i Allmänt

Måndag, ny vecka, nya utmaningar. Har vilodag på söndagar, vila upp kroppen, bygga upp kroppen på nytt och förbereda den för en ny vecka. Det är härligt, dessutom var jag lite bakis igår. Det händer typ två gånger om året eller så, det passar inte in i mitt liv numera. Men ibland är det roligt att få gå ut och svänga runt lite. Men man känner ju att kroppen inte gillar det, jag är oerhört känslig va det gäller att avvika från mitt kostupplägg. Kroppen skriker rakt ut, men det är jag medveten om och tar den smällen emellanåt.
 
Som i sommras, jag var med min familj på festival nere i södra sverige, en supermysig ekologisk festival.
Dom hade massa gott, chokladbakade grejer i massor. Jag ÄLSKAR choklad. Så var det lördag, så jag tänkte att nu ska jag smaka allt och allt blev det och lite mer därtill. Jag blev så himla dålig, jag kände mig full där på natten, huvudet snurrade och magen skrek och värkte, efter nån timme kvidandes i tältet stapplade jag iväg till bajamajjan och där blev jag sittandes, ömsom spydde ömsom bajsade, öhmmm... Det var det värsta jag varit med om och allt detta för att jag var för tarv på sockret. Eftersom jag inte äter det i veckorna och endast tillåter mig att äta lite på lördagen och denna lördagen helt enkelt gick ALL-IN blev det för mycket för min stackars kropp.
 
När jag har ätit socker får jag alltid ont i knäna, det är helt sjukt, det bara blir så. Och där har jag ett val och då får jag stå mitt kast dagen därpå. Onda knän och ett värkande huvud, lite lätt irriterad och ett plufsigt utseende. Japp, så glamoröst är lördagsgodis för mig ;).
 
Som sagt ny vecka, ett avverkat morgonpass i form av 20 minuter HIIT på löpbandet och ett spännande kvällspass väntar.
Nu kör vi!!
 
PZ
 

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela