lovemymuscles.blogg.se

Om kärleken till träning och hälsa med allt vad det innebär.

Ja va säger man...

Publicerad 2013-10-25 20:28:00 i Allmänt

När en tanke väl har grott sig fast kan man inte bara släppa den hur som helst...
Jag hade redan igår tänkt att det där med fredagscirklar va ju riktigt härligt, under dagen idag på jobbet har jag gått och klurat på va man skulle kunna hitta på för skojiga cirklar. Men tröttheten har varit ett stort orosmoln men jag känner mig själv vid det här laget, har jag väl börjat fundera så kan jag inte svika mig själv. Då är det liksom bara att köra på.
 
Så, med andra ord fann jag kraft nånstans ifrån och körde ett kvällspass härhemma på 46 min.
Planen var att få med mage, axlar och armar så passet blev såhär:
 
Cirkel 1 (mage)
Klockan 10/sida
V-ups med viktplatta 20 st
Rotation med hantel 10/sida
Maghjul 20 st
Armbåge-knä 10/sida
Vila 30-45 sek
Upprepa 4 gånger
 
1 minut planka innan nästa cirkel
 
Cirkel 2 (axlar)
Axeldrag mot hakan 10 st
Sittande hantelpress 10 st
Hantellyft utåt 10 st
Hantellyft framåt 10 st
Framåtlutad hantellyft 10 st
Vila 30-45 sek
Upprepa 5 gånger
 
1 min planka innan nästa övning
 
Superset Biceps/Triceps
Bicepscurls 10 st
Tricepspress bakom huvudet 10 st
Upprepa 3 gånger utan vila
 

Sen pumpade jag ur de sista ur armarna med massa reps med gummiband och avsluatde med hantlarna igen 1 set.
 
Avslutningsvis: 100 jumping jacks!!!
 

Nice avslutning på veckan, hello helg!!
 
PZ
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela